.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ازمازندران درست بگوئيم نه درشت
در زمان كنوني مازندران بعنوان يكي از استان هاي شاخص در كشور ميباشد كه بيشترين نيروي تاثير گذار را در بدنه دولت ها داشته است واگر بخواهيم با بررسي در سه قوه يك ارزيابي سطحي داشته باشيم شايد به اعداد سه رقمي نيز برسيم .
ازمازندران درست بگوئيم نه درشت

هفته دولت، فرصت مغتنمی است تا دستاوردها و تلاش‌های بخشی از مجموعه نظام اسلامی بیشتر نمایان شده و افکارعمومی در جریان آنچه که در مجموعه های دولتی در طول یک سال اتفاق افتاده، قرار گیرند.

این مناسبت یادبود شهادت دو شخصیت انقلابی برجسته، شهیدان رجایی و باهنر است، شخصیت هایی که شهادت آنها، رابطه مردم و دولت را به یک رابطه قلبی و عمیق مبدل کرد و این نکته را به اثبات رساند که در جمهوری اسلامی مديران و مسئولان حكومت از دل و متن مردم جوشيده‌اند؛ به همين دليل خلق و خوي آنها خلق وخوي عامه مردم است و وجهه همت آنها نیز جلب رضایت توده‌های مردم بوده است.

استان مازندران به لحاظ موقعيت طبيعي و جغرافيايي در بخش طبيعت گردي جزء استانهاي برتر و قطب گردشگري كشور محسوب مي گردد.

حضور ميليون ها نفر گردشگر داخلي و دهها هزار توريست خارجي هر ساله به منظور گذراندن اوقات فراغت از اين استان ديدن مي كنند. وجود درياي مازندران (كاسپين ) با ساحل زيبا و مناسب بهمراه برخورداري از دامنه ها (و پاركهاي) جنگلي وكوهستاني ، وجود قله دماوند با 5670 متر ارتفاع معروف به بام ايران ، غارها، آبشارها ، رودخانه ها ، آبهاي متعدد سرد و گرم معدنی، چشمه ها، تالاب ها به ویژه شبه جزیره میانکاله در بهشهر بیش از 800 آثار تاریخی شناسایی شده نظیر مجموعه تاریخی شهرهای آمل، چالوس و ساری، این استان را به مجموعه ای متنوع براي استفاده گردشگران با انگيزه مختلف بدل نموده است.

نزديك به يكصد واحد اقامتي شامل هتل ، متل ، هتل آپارتمان ، مهمانپذير و مجتمع تفريحي ساحلي ، جنگلي و كوهستاني همراه با دهها آژانس خدمات مسافرتي و جهانگردي خدمات لازم را به گردشگران ارايه مي كنند از اين استان سيمايي فوق العاده به تصور كشيده كه هر كدام از ساير استا نهاي كشور فقط حسرت يكي از نعمت هاي آنرا به دل دارند .

در زمان كنوني مازندران بعنوان يكي از استان هاي شاخص در كشور ميباشد كه بيشترين نيروي تاثير گذار را در بدنه دولت ها داشته است واگر بخواهيم با بررسي در سه قوه يك ارزيابي سطحي داشته باشيم شايد به اعداد سه رقمي نيز برسيم .

در استان نيز اگر نخواهيم از حق بگذريم استانداري با تجربه وتوانمند حضور دارد كه دركنار نمايندگان مجلس وجامعه روحانيت استان نيز فضايي مطلوب وآرام را براي استان ترسيم كرده اند.

نزديكي مازندران با پايتخت وشرايط آب وهوايي مناسب ،ديدوبازديد هاي مسئولين درآخر هفته به اين استان خوش آب وهوا به بهانه بازديد ها وافتتاح ها آرزوي است كه براي ساير استانهاي كشور شايد دست نيافتني باشد ولي چه چيزي باعث ميگردد كه اين استان نتواند از همه فاكتورها بنفع خود استفاده نمايد حلقه گمشده ايي است كه نبايد به سهولت از كنار آن گذر كرد.

با مقايسه آماري افتتاح پروژه ها با ساير استانها حتي استانهاي همجواره كه درشرايط آب وهوايي مساوي با مازندران قرار دارند دولت مردان مازندراني در هفته دولت و در سالجاري شايد نمره قابل قبولي به خود ندهند.

* آذربايجان شرقي 323 پروژه عمرانی با بیش از دو هزار و 860 میلیارد ریال اعتبار
* اردبيل 280 پروزه عمراني
* آذربايجان غربي 600پروژه عمرانی و صنعتی با 4500 میلیارد ریال اعتبار
* مازندران 408 پروژه با اعتبار 288 ميليارد و 776 ميليون تومان
* گلستان 1434 طرح عمراني- توليدي-اقتصادي و اشتغالزايي با اعتباري بالغ بر 6660 ميليارد ريال
* خراسان رضوي 1508 پروژه در استان با اعتبار 1044 ميليارد تومان
* سمنان 464 پروژه و طرح با اعتبار بیش از 113 میلیارد تومان
* خراسان جنوبي 752 با اعتبار 203 میلیارد تومان اعتبار
* كرمان 628 با اعتباردو هزار و 150 ميليارد افتتاح+320 ميليارد ريال +كلنگ زني
* هرمزگان 457پروژه به ارزش دوهزارو 16ميليارد ريال
* فارس 917 طرح عمراني، زير بنايي و خدماتي با اعتباري بيش از 6130 ميليارد ريال
* خوزستان 450 پروژه با اعتباري بالغ بر 450 ميليارد تومان
* يزد 486 پروژه بالغ بر 108 میلیارد و 716 میلیون تومان
* لرستان 329 طرح توليدي، صنعتي و پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر650ميليارد ريال
* كرمانشاه 426 پروژه عمرانی، صنعتی و خدماتی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان
* كردستان 267 پروژه
* قزوين 400پروژه با اعتباري بالغ بر 8 هزار و 300 ميليارد ريال
* البرز400پروژه با اعتباري بالغ بر 8 هزار و 300 ميليارد ريال
* گيلان 1144پروژه با اعتباري بالغ بر ۵ هزار و ۸۷ میلیارد ریال
* اصفهان 750پروژه با اعتباري بالغ بر550 ميليارد تومان
* قم 133پروژه با اعتباري بالغ بر 610 ميليارد تومان
* زنجان 190 پروژه با اعتباري بالغ بر 855 میلیارد ریال
* چهارمحال وبختياري 202 پروژه بااعتباري بالغ بر دوهزار و170 ميليارد ريال
* کهگیلویه و بویراحمد 177 پروژه با اعتبار 445 میلیارد ریال
* بوشهر 450پروژه عمراني با اعتباري بالغ بر يكهزارو800 ميليارد ريال
* همدان 600 پروژه با اعتبار 7هزارو440 ميليارد ريال

آن چيزي كه مسلم است با نگاهي به اين آمارهايي كه هنوز جوهرآن خشك نشده است اين است كه به واقع مازندران نتوانسته است از تمامي ظرفيت ها در بدنه دولت ومجلس نهايت استفاده را ببرد وهركدام از مسئولين نظام ودولت فقط اگر يك يك اثر ماندگار از خود به استان مادر زادي به جاي ميگذاشتند امروز مردم ومسئولين استان نگران نبودند ووقتي نماينده ولي فقيه در خطبه هاي نماز جمعه ميگويد به رغم توجه ويژه رييس جمهوري به استان مازندران و تلاش مسوولان خدوم، تغيير قابل توجه اي در چهره استان پديدار نشده كه اين امر تحقق هر چه سريعتر مصوبات سفر را مي طلبد.

ووقتي ايشان از معضلاتي همچون اشتغال، مسكن و ازدواج به عنوان بخشي از مشكلات جدي جوانان مازندراني ياد ميكند و از مسوولان كشوري و استاني ميخواهد تا در زمينه حل اين معضلات بيشتر كوشا باشند.

ووقتي ايشان به حضور سه وزير مازندراني در هيات دولت اشاره ميكند وميگويد: با توجه به اين امر توقع هم استاني ها از اجراي سريعتر مصوبات سفر بيشتر است و توجه و عنايت بيشتر اين وزرا به استان نيز توقع زيادي نيست .

و وقتي خطيب جمعه ساري با اشاره به لزوم آمادگي و تدارك طرحهايي براي تصويب در سفر چهارم هيات دولت ، از مسوولان ميخواهد تا پيش از اين رخداد، تاثير مصوبات سفر قبلي هيات دولت در اين استان را نمايان سازند نا خودآگاه دل دلسوزان به در ميآيد.

و وقتي معاون سياسي وامنيتي استانداري ميگويد :مديران دستگاه‌هاي اجرايي براي دريافت اعتبارت ملي از وزارت‌خانه‌هاي خود تلاش بيشتري به خرج دهندو با اعتبارت استاني نبايد به پيشرفت مازندران اميدوار باشيم و مازندران به سطح واقعي پيشرفت نرسيده و بيان اين موضوع شعار نيست وبايد از فرصت ايجاد شده براي ارتقاي استان مازندران استفاده شود.

با نگاه اجمالي به مصوبات سفرهاي هيئت دولت الخصوص سفر سوم كه باعث شادي مردم اين ديار ودولت مردان خدمت گذارش گرديد متوجه خواهيم شد كه فرصت ها يكي پس از ديگري از دست ميرود وفرصت سوزي ميشود.

هنوز يادمان نرفته كه معاون اول رئیس جمهور حجم مالی مصوبات دور اول و دوم استان مازندران را بیش از 11 میلیارد تومان یعنی اندکی بیش از مجموع بودجه عمرانی سال گذشته کشور اعلام کرد و گفت: در سفر سوم هیئت دولت به مازندران، موانع موجود در اجرای برخی مصوبات برطرف خواهد شد تا در روند خدمت‌رسانی تسریع شود وبا مصوبه ۲۱۰ مصوبه درسفر سوم شاديهاي مردم مضاعف گشت .

در دولت دهم قطعا همه بسترها براي مازندراني آباد مهياست ، يكي از كارهاي ساده اي كه ميتواند در استان انجام بگيرد آن است كه بار ديگر با فراخواني از مازندراني هاي در روز 14 آبان(روز ملي مازندران) ودعوت از تمامي سفراي سفارتخانه ها در اين روز وبا آذين بندي هايي شاد در مدخل هاي ورودي استان با ايجاد كميته وكارگروهي براي هرچه باشكوه برگزاركردن اين روز قطعا ميتواند تلنگري به كساني باشد كه به اين استان سرسبز وولايت تعلق خاطر دارند وازهمين حالا بايد برنامه ريزي نمود تا به اين بهانه مازندران را به رخ جهانيان كشانيد.

نمايندگان مجلس كه اينروز ها بدنبال فرصتي ميگردند كه به موكلان خودشان بفهمانند كه در دوران نمايندگي خود از هيچ تلاشي براي حوزه انتخاباتي خود دريغ نورزيده اندبايد از اين ميدان استفاده نمايند تا دراين فرصت كوتاه استفاده نمايند ووقتي اعلام ميدارند با همه مسئولين كشور ارتباط دارند خودي نشان دهند زيرا مردم مازندران آگاه تر ازهميشه به كساني راي خواهند داد كه شعار را تبديل به عمل نمايد.

استاندار مازندران نيز از مديران خود خواهد خواست كه اجرايي شدن مصوبات مربوط به حوزه خود را از وزارتخانه هاي مطبوع سرعت ببخشند وهمانطوريكه مديران برتر را معرفي خواهد كرد با مديران كم كار علاوه بربرخورد با معرفي به وزارتخانه هاي آنان ومردم دين خود را ادا خواهد نمود ودست از ملاحظه كاري برخواهد داشت.

مردم مازندران نيز بارها به دولت مردان ومسئولين ثابت كرده اند كه عليرغم همه مشكلات دركنار آنان بوده اند ونجابت خودرا ثابت كرده اند پس مسئولين ودست اندار كاران نيز واقعيت ها را صادقانه به مردم بگويند ودرشت نمايي نكنند

خدايا چنان كن سرانجام كار توخشنود باشي وما رستگار

فرامرز درخشنده


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 12 شهريور 1390
این نویسنده عزیز وبا پشت کار اصالتآ مازندرانی نیست وکرمانشهاهی است درباره استان خودش هم بنویسه
نا شناس 12 شهريور 1390
احسنت جناب درخشنده کاش شما کاندیدای نمایندگی مجلس باشید تا با رای بالا راهیابی و از حقوق کارگران دفاع کنید.رای ما درخشنده
نا شناس 12 شهريور 1390
آقای درخشنده وضعیت بنگاه های زودبازده در استانهای شمالی چه طوره لطفآ بانمایندگان مجلس مصاحبه کنید
نا شناس 12 شهريور 1390
ماجمعی ازکارگران مازندران از جناب طاهایی میخواهیم استاد محترم درخشنده را مشاور امورکارگری خود کند تاخیر ببینند
سعيدمطلبي 13 شهريور 1390
قابل توجه نمايندگان مجلس و مديران كل .آقاي درخشنده واقعيت هاي تلخي را نوشت اميدواريم مسئولين در اين خصوص كم كاري خود را بپذيرند وعلاوه بر پاسخگويي به اين باور برسند كه فرصت ها زا دارند از دست ميدهند.
فریمی 13 شهريور 1390
مطالب ارز نده ای فر مودند همه بیدارند جز استاندار محترم مازندران فقط با دو استان همجوار طرح ها رو مقایسه کنید می فهمید ما چقدر مظلوم هستیم
نا شناس 13 شهريور 1390
حس ميكنم بيان اين موضوعات از قلم خبرنگارا هم يه جور بازي سياسيه!!!!!!!!!!
اما تو خيلي از شهرها
شايد كل ايران همه اين چيزا وجود داره و فكر نكنم حالا حالا ام درست بشه
بدتر كه ميشه
بهتر نمي شه
1 شهريور هم روز همدان بود
اما در سكوت كامل سپري شد
فقط تقويم و سياه كرديم با اين نامگذاري ها
مثل همين هفته دولت
نا شناس 13 شهريور 1390
آقای درخشنده دفعه قبل یادداشتی درباره وضعیت صنعت مازندران نوشت که دوسازمان صنعت وکارتکذیب کردند وایشون دفاع از متن خودش نکرد نمی نوشت سنگین تربود
نا شناس 14 شهريور 1390
همه جاي ايران سراي من است...
همه جاي ايران تماما حسرت كم كاري مسووولان و بي توجهي دست اندركاران ذيربط...
كجاي ايران،كدام استان در حال حاضر چنان كه بايد در خور تمام پتانسيل هاي طبيعي و فرهنگي و سابقه تاريخي اش توجه شده
هر چند نوشته اقاي درخشنده در خور توجه و تامل و جسارت آميز مي باشد...كاش ايشان نيز فقط دغدغه گفته شده رو داشته باشند
نه تنها شمال كشوركه شرق،جنوب و غرب كشور نيز قصه همان است
مخصوصا همدان پايتخت تاريخ و تمدن با كمترين امكانات و بيشترين بيكاري و....
سپاس آقاي درخشنده
سپاس...
نا شناس 16 شهريور 1390
آقای درخشنده در کشور 31استان وجود دارد نه 26استان پس مشخصه گزارشتان بدون تحقیق وکارشناسی شده
نا شناس 16 شهريور 1390
آقای درخشنده کامنتهای تعریفی ازخودش درج میکنه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.047 seconds.